Sanal gerçeklik, bazı teknolojik araçlar kullanarak, dijital bir ortamın içinde 3 boyutlu bir şekilde bulunabilme halidir. Gözlük, kask gibi araçlar yardımıyla gerçekleşmesi mümkün olan bu işlem, kişiyi gerçek dünyadan tamamen koparıp sanal bir ortama geçişini mümkün kılmaktadır. 

Sanal Gerçeklik Ortamları

Kısmi katılım deneyimleri: Bu ortamda kişi bazı sanal programlar yardımıyla gerçek ortamdan tamamen kopmadan sanal gerçeklik deneyimi yaşar. Örnek olarak sürücü kurslarında kullanılan araba simülasyon teknolojileri gösterilebilir.

Cave, tam katılım deneyimleri: CAVE (Bilgisayar Destekli Sanal Ortam) duvara veya bir odaya yansıtılan 3 boyutlu görüntülerin yardımıyla, gerçeklik etkisi sağlayabilecek ses sistemleri ile de desteklenerek tamamen dijital bir dünya oluşturmayı esas alır. Bu sistemde kişi gerçek dünyadan tamamen kopar. Buna örnek olarak Şanlıurfa/Göbeklitepe’de ziyaretçilerin beğenisine sunulan mağara simülasyonu gösterilebilir.

Ortak katılım deneyimleri: İsminden de anlaşılabileceği gibi sanal bir ortama birden fazla kişinin katılmasıyla oluşturulan sanal gerçeklik ortamıdır. Örnek olarak bilim ve sağlık fakültelerinde ve sektörlerinde fikir alışverişi yapılmasını sağlayan bazı programlar gösterilebilir.

Sanal Gerçeklik Teknolojisinin Gelmiş Olduğu Son Nokta

Sanal gerçeklik 1960’lı yıllardan beridir hayatımızda olan bir teknoloji olmasına rağmen, özellikle son yıllardaki gelişmelerin ardından adından sıkça söz ettirmektir. Sanal gerçeklik algısını sağlayan bazı mekanizmalar aşağıdaki gibidir.

Sanal Gerçeklik Gözlükleri : Bu gözlükler, takıldığı zaman kişinin dijital bir ortamda bulunmasını sağlar. Oyun ve eğlence sektöründe, sinema sektöründe ve eğitim sektöründe sıklıkla kullanılmaktadır. 

Sanal Gerçeklik Eldivenleri: Sanal ortamda görebildiği nesnelere dokunup, dokunma hissinin de gerçekliğe katılımını sağlayarak gerçekliği bir sonraki evreye taşıyabilmeye yarayan mekanizmadır. Özellikle tıp sektöründe ve oyun sektöründe kullanım alanını geliştirmektedir. 

Sanal Gerçeklik Kullanım Alanları

Sanal Gerçeklik, sağlamış olduğu teknolojik kullanım ve kolaylık sayesinde çağımız insanını bir adım ileriye götürebilecek bir sistem olduğunu ispatlamıştır. Özellikle herhangi bir fiziksel zarara sebebiyet vermeksizin dijital de olsa bir gerçeklik ortamı sağlaması sebebi ile tıp alanında çok büyük çığır açmıştır. Tıp fakültesi öğrencilerinin pratik eğitimi almasında oldukça büyük kolaylık sağlayan bu sistem, hastaların da tedavi yöntemlerini daha net anlayabilmesi açısından bir gerçeklik ortamı yaratıyor. Bunun dışında eğitim ve eğlence sektöründe de oldukça geniş kullanım alanları sağlayan sanal gerçeklik keyifli bir deneyim yaşamak isteyenlere eğlenceli vakit geçirmeyi vadediyor. 


Beğendiniz mi? Arkadaşlarınızla Paylaşın!

Sizin Tepkiniz Nedir?

komik komik
13
komik
beğendim beğendim
12
beğendim
iğrenç iğrenç
5
iğrenç
Başarısız Başarısız
8
Başarısız
Sinirlendim Sinirlendim
6
Sinirlendim
Korkutucu Korkutucu
4
Korkutucu
Sevgi Sevgi
17
Sevgi
Zekice Zekice
6
Zekice
Kadir

Legend

Merhaba, Ben Abdulkadir PALANCI. Atatürk Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmenliği Bölümü Yüksek Lisans öğrencisiyim. Araştırarak yeni şeyleri öğrenmeyi seviyorum. Araştırırken çoğu bilgilerin eksikliği,yetersizliği vb. durumlarla çokca karşılaştım. Bundan dolayı öğrendiğim ve öğrenecek olduğum bilgileri düzenli ve kaliteli bir şekilde sizlerle de paylaşmak istediğim için bu siteyi hazırladım. Her geçen gün yazar kadrosu genişleyen takımımızın arasına sizleri de bekleriz.

0 Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir