Programlamada değişkenler veri depolamak için kullanılır. Örneğin kullanıcının adını bir değişkene atarız. Çünkü tekrar tekrar kullanabilmek için.
Bazen bir değeri daha sonradan değiştirebilmek için bir değişkene atarız. Örneğin elimizde bir değişkenimiz var ve değişkenimizin değeri 10 olsun. Bu değişkenimize 5 eklemek istediğimizde bunu bir değişkene atayarak onu hafızada tutarız.

Değişken tanımlarken her değişkene benzersiz bir ad vermeliyiz.

Değişken tanımlarken ilk olarak değişkenin türünü(sayı mı, rakam mı, …) belirlemeliyiz. Sonra değişkenimize bir isim vermeliyiz. İsim verdikten sonra “=”(eşittir) işaretini kullanrak o değişkene bir değer atamalıyız.
NOT: Eşittir işareti(=), sol taraftaki değeri, sağ taraftaki değişkene atamak için kullanılan bir operatördür. İleride operatörelere de değineceğim.

Bu yazıda genellikle string değişkenler üzerinde duracağım. String değişkenler harf dizinleri anlamına gelmektedir. Örneğin ‘Kadir’ ismini bir değişkene atamak istediğimizde o değişken string değişkeni olmalıdır. 

string ad=”Kadir”;

şeklinde tanımlama yapılabirlir. Burada ilk önce değişkenimizin türünü yazdık. İkinci olarak o değişkene bir isim verdik(ad isimini verdik). Daha sonra değişkenimize bir değer atadık.

Bir de char türü bir değişkenimiz var. Bu değişken sadece tek bir karakteri tutar. Örneğin;

char harf=’K’;

NOT: C# büyük-küçük harfe duyarlı bil dildir. Örneğin ‘harf’ değişkenini ayrı ve ‘HaRf’ değişkenini ayrı olarak tanımlayabiliriz. Fakat bu biraz karışıklık yaratabilir. Çok tavsiye etmiyorum.

Burada dikkat edilmesi gereken husus şudur: String değişkenlerde atama yaparken çift tırnak içinde, char türü değişkenlerde atama yaparken tek tırnak içinde yazmalıyız.

Peki neden farklı farklı değişkenlere ihtiyaç duyuyoruz?

Değişkenleri bir kab gibi düşünebilirsiniz. Her kabın farklı boyutları, renkleri, şekilleri var, Aynı şekilde değişkenlerin kapladığı bir alan var. Siz su içmek istediğinizde, içeceğiniz suyu bir kova koymanız saçmalık olur. Çünkü kova çok yer kaplayacaktır ve, suyu içerken sizi yoracaktır. Değişkenleri de tanımlarken olabildiğince az yer kaplayan, programı çalıştırınca yormayan, fakat işimizi rahatlıkla görebilecek değişken türünü seçmeliyiz.

Şimdiye kadar yazdığım 2 değişkenden biri olan ‘String’ değişkeninin boyu sınırsızdır. Yani istediğiniz büyüklükte değer atayabilirsiniz. ‘Char’ değişkeninin ise boyutu 2 byte dır. Siz gereğinden fazla veri yüklemek istediğinizde hata verecektir. Bunu bir bardağa, alacağından fazla su koyarsanız su taşacaktır. Bu da aynı mantık.

NOT: Örneğin bir değişken tanımlayalım ve değer atayalım.

String ad; //ad isimli bir string değişkeni tanımladık. Diğer değişkenleri de böyle tanımlayabilirsiniz.   Örneğin kullanıcıdan bir isim almamız gerektiğinde değer atamamıza gerek kalmadan, bu şekilde de tanımlayabiliriz.

ad=”Kadir”; //ad isimli değişkenimize ”Kadir” yazısını atamış olduk.

Console.WriteLine(ad); //Console ekranımıza ad değişkenimizi yazdırmış olduk.

 

 

 

 

 


Beğendiniz mi? Arkadaşlarınızla Paylaşın!

Sizin Tepkiniz Nedir?

komik komik
11
komik
beğendim beğendim
10
beğendim
iğrenç iğrenç
3
iğrenç
Başarısız Başarısız
6
Başarısız
Sinirlendim Sinirlendim
3
Sinirlendim
Korkutucu Korkutucu
1
Korkutucu
Sevgi Sevgi
15
Sevgi
Zekice Zekice
5
Zekice
Kadir

Legend

Merhaba, Ben Abdulkadir PALANCI. Atatürk Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmenliği Bölümü Yüksek Lisans öğrencisiyim. Araştırarak yeni şeyleri öğrenmeyi seviyorum. Araştırırken çoğu bilgilerin eksikliği,yetersizliği vb. durumlarla çokca karşılaştım. Bundan dolayı öğrendiğim ve öğrenecek olduğum bilgileri düzenli ve kaliteli bir şekilde sizlerle de paylaşmak istediğim için bu siteyi hazırladım. Her geçen gün yazar kadrosu genişleyen takımımızın arasına sizleri de bekleriz.

Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir